Wednesday, July 21, 2010

salam dari universiti

Bismillahiramanirahimmm..
Syukur ke hadrat Illahi kerana hari-hari yang saya jalani amat baik-baik sahaja. setelah hampir tiga minggu menjalani kehidupan di UiTM Shah Alam ternyata ia amatlah berbeza sekali apabila saya berada di peringkat diploma. berbeza dari segi apa? semestinya dari jarak rumah. kalau ikutkan dulu mengambil masa lebih kurang 5 hingga 6 jam dari penang untuk balik ke rumah tapi sekarang mengambil masa 10-15 minit sahaja untuk balik. sangat bertuah bagi saya. takdelah homesick. hee

buat masa sekarang,kelas berjalan seperti biasa. dan buat kali pertama, saya sangatlah bangga untuk memilih minor hotel which mean i need to learn about serving class and housekeeping, dan pada masa yang sama saya perlu masuk kitchen! yeaaa.. saya sudah pandai masak! :D berbeza dengan pelajar tourism yang mengambil minor culinary, jadual kami sangatlah pack jika dibandingkan dengan mereka. they very lucky SANGAT! boleh tidur banyak-banyak dalam bilik berbanding kami membanting tulang di kitchen dan bilik-bilik hotel.

i already have an experienced on how to make a bad making and how to clean the bathroom. cool right? :)
And i learned how to standing 6 hours straightly on kitchen class and serving class!!

classmates?

Classmates,so far masih lagi diperingkat awal. diibaratkan macam orang berkasih,kami masih di peringkat perkenalan rasanya. masih perlu mengenali hati budi masing-masing. teheee... semuaa henseemmm hensemm semuaa cantik-cantikk tapi rasanya semua ada makweee and pakwee kottt ,,, :p

kadang-kadang saya rasa bertuah menjadi pelajar Uitm Shah Alam. bukan sebab apa, masa mula-mula masuk kelas,would you imagine lah kan, all the Uitm Students from serata malaysia berkumpul di satu kampus induk yang sama. yang mana selama nih kami tengok muka-muka dorang dekat facebook je, sekarang kita boleh jumpa depan-depan. cool ohhh! even dorang takkenal saya pun :p

buat masa sekarang,everything is run smoothly. nnt pun insyaallah.

p/s: seronok cuci mata tengok student-student berebut bus rapidd! :D

No comments:

Post a Comment