Friday, April 2, 2010

Boleh ke saya buat?


Hidup umpama roda.kadang kita kat atas,kadang kita akan kat bawah.
Tapi bila saya kat atas,saya kadang kadang leka dengan dunia, saya leka dan saya lupa saya ada Allah yang patut saya ingat setiap detik,setiap saat,setiap MASA.
Tapi bila saya jatuh,bila saya rasa down,bila saya rasa sunyi,bila saya rasa kecewa,bila saya rasa saya perlukan seseorang barulah saya akan cari Dia. Pada Dialah saya akan mengadu. Saya mengadu dan mengadu. Saya menangis. Dengan dia saya tak malu,saya cerita segala-gala sampailah saya tenang balik,sampai saya positif.
Tapi itulah,sampai bila baru saya nak sedar. Saya lupa. Saya lalai. Saya alpa. Saya tau Dia ada kuasa. Tapi kenapa saya macam tak takut je dengan dia? Subhanallah. Sampai bila nak macam ni? Sampai bila ada masalah baru nak cari Allah. Sampai bila? Sampai ditimpa bencana ke baru nak insaf?
Pada umur 21tahun,saya rasa saya perlu ada pegangan yang kuat. Saya cuba berusaha untuk menjadi yang terbaik. Bukan untuk orang lain,tapi untuk diri sendiri dan keluarga. Saya rasa tanggungjawab makin berat. Saya patut mula belajar macam mana cara untuk membalas jasa kedua ibubapa saya. Saya akui saya jarang tunjukkan kasih sayang,tapi jauh disudut hati saya saya amat sayangkan mereka.
Saya berharap saya mempunyai kudrat  dan keimanan yang kuat untuk meniti hari hari yang penuh liku di bumi Allah ini.
Ya Allah.kenapa aku begitu lemah sekali ya allah..kuatkanlah hatiku ya allah..teguhkanlah hatiku,kuatkanlah imanku,janganlah kau lalai kan aku dengan dugaan dunia..semoga aku menjadi hambamu yang taat pada segala perintahmu ya allah.. hanya yang ku pinta,Panjangkan lah umur kedua ibu dan bapa ku,sihat sejahterakan lah mereka,semoga ibu dan ayahku sihat sihat sahaja ya allah. Aku mohon kepada mu ya allah,murahkan lah rezeki ku semoga aku dapat membalas segala jasa kedua ibu dan bapa ku ya allah. Amin amin amin..
Saya masih mencari rentak untuk menjadi yang terbaik. Doakan saya.

No comments:

Post a Comment