Thursday, April 15, 2010

Apabila english tidak dikuasai

Dewasa ini,semua telah sedia maklum ya.bahawasanya bahasa inggeris sangat sangat lah penting!
kenapa aku cakap penting sebabnya kalau tak expert in englishkan...

-kita tak boleh buat report dengan selancarnya. kalau dah english memang power boleh buat report praktical dalam masa 1jam tapi disebabkan tak expert english kene buat dalam 1hari. siap dibantu oleh google translation lagi tu. malu malu. haish =.='

-dengan english meningkatkan tahap konfident level yang tinggi lagi sexy. bila tengok orang sekeliling cakap english kan,tak ke kita rasa kagummm! rasa macam dah dahla tu cakap english.hello kita in malaysia jangan berlagak sangat cakap english boleh?adoi cakap jelah kau tak faham bila orang speaking kan senang!

-bila tak reti english tu pandai pandai la cari jalan untuk belajar kan. sekarang aku kene cakap english manjang. start from now. jangan cakap melayu dengan aku. please cakap english je okay. haha. lantak la orang nak cakap english aku tunggang terbalik ke hape janji aku try untuk speaking in english.

-tukar mood lagu dari rock popular 80an melayu tukar pada Greenday- 21guns. tolong kumpul semua lirik lagu english dan baca setiap bait bait lirik dan faham maksud. boleh?

-even belajar english dari standard 1 sampai la tingkatan 5 tapi english tak jugak expert! sebab hape? hado.....sebab tak praktik kan antara kawan kawan. tak ada orang nak speak english tetibe kau nak bercakap english. tak ke buang tebiat.kan kan? jom siapa rajin meh speak english dengan aku. teach me. ajar ajar ajarrrrrr. sanggup merayu gila ni. haha

untuk itu saya dan anda yang tak reti berbahasa english mula dari malam ni kita cuba belajar ya. janji?

p/s: siapa nak buat keje part time untuk cek kan grammer serta spelling untuk praticum report aku?haha.if nak bagitau eh eh. :D

2 comments:

  1. You are welcome to read at my page in effort to help you improve your English proficiency skills ;D

    ReplyDelete
  2. i'm a future english teacher but i prefer to talk & write in malay..heee~

    ReplyDelete